Administratief medewerker cv
Administratief medewerker cv
Dit cv voorbeeld zonder foto is van een administratief medewerkster. Een foto op het cv is nooit verplicht, je bepaalt zelf of je een foto wilt gebruiken, onze cv templates passen zich automatisch aan. Het Auckland template is zakelijk, overzichtelijk en bevat alle benodigde informatie voor de potentiële werkgever.
Gebruik dit cv"Ruime ervaring als administratief medewerker met name in de financiële sector voor het verwerken van onder andere facturen, het opstellen van rapportages, crediteuren en debiteuren beheer en de salaris administratie. Ik ben cijfermatig sterk- werk nauwkeurig- en ben ik goed in het onderhouden van zowel interne als externe communicatie."
Rachel Verhulst - Administratief medewerker
Inhoudsopgave
Hoe maakt je een cv voor een administratief medewerker?
Ben jij op zoek naar een nieuwe baan als administratief medewerker? Dan wil je goed voor de dag komen bij je nieuwe werkgever, met een goed en verzorgd curriculum vitae waarmee je je onderscheidt van andere sollicitanten. Het opstellen van een goed, duidelijk en overzichtelijk cv is nog niet zo makkelijk. Wat zet je hierin? Welke elementen zijn belangrijk en wat kan je het beste uit je cv weglaten? In dit blog leggen we het uit, zodat jij die nieuwe baan kan scoren!
Voorbeeld cv - administratief medewerker

Download dit voorbeeld - Administratief medewerker cv
Een foto op het cv is nooit verplicht. Je bepaalt zelf of je een foto wilt gebruiken en onze cv templates passen zich automatisch aan. Het bovenstaande voorbeeld cv voor administratief medewerker zonder foto is van een administratief medewerker. Het sjabloon is zakelijk, overzichtelijk en bevat alle benodigde informatie voor de potentiële werkgever.
Ga aan de slag met jouw cv!
CV makenWelke onderdelen vind je terug op een administratief cv?
Een aantal zaken mogen zeker niet ontbreken op je curriculum vitae. Denk daarbij om te beginnen aan;
Contactgegevens; lijkt voor de hand liggend, maar je moet er in ieder geval voor zorgen dat hier geen fouten in staan. Het geeft geen goede indruk als je bijvoorbeeld een fout in je naam of adres hebt staan. Gebruik daarnaast een professioneel e-mailadres (met je echte naam, geen nickname) en een mobiel telefoonnummer, zodat de werkgever gemakkelijk contact met je op kan nemen. Zorg ervoor dat je goed bereikbaar bent via deze contactgegevens!
Werkervaring; natuurlijk is het heel belangrijk om je werkervaring te vermelden. Doorgaans vermeld werkervaring boven de opleidingen, aangezien het relevanter is voor je sollicitatie. Geef per functie aan welke verantwoordelijkheden je had en vaardigheden je hebt ontwikkeld.
Opleiding; naarmate je meer werkervaring hebt, wordt je opleiding minder relevant. Daarom benoem je deze nog wel, maar plaats je deze onder je werkervaring. Heb je nog niet zoveel (relevante) werkervaring? Dan kan het juist helpen om je opleiding uitgebreider uit te lichten, bijvoorbeeld bepaalde competenties, specialisaties of projecten.
De bovenstaande onderdelen komen terug op ieder cv. Wil je graag een streepje voor hebben op je concurrentie? Dan doe je er goed aan om ook één of meerdere van de volgende onderdelen toe te voegen:
Persoonlijk profiel; een modern cv bevat een persoonlijk profiel. Dat is korte introductie/samenvatting van het cv in een aantal zinnen. In de volgende alinea lees je hier meer over en geven we ook een aantal voorbeelden.
Talen; spreek je meerdere talen? Dat kan je bij veel bedrijven een voordeel opleveren, benoem de talen en het niveau!
Vaardigheden en competenties; tijdens je studie en werk doe je bepaalde vaardigheden op, die ook van pas komen bij je nieuwe baan. Denk daarbij aan het werken met bepaalde programma's bijvoorbeeld. Daarnaast kan je ook van nature bepaalde eigenschappen of competenties hebben die pas komen, denk daarbij aan samenwerken of communicatieve vaardigheden bijvoorbeeld.
Cursussen en trainingen; heb je bepaalde cursussen of trainingen gevolgd? Benoem het jaartal en eventueel het diploma of certificaat. Deze kunnen je helpen bij de uitvoering van je nieuwe functie en geven aan dat je bereid bent om je te blijven ontwikkelen.
Nevenactiviteiten; activiteiten naast werk en opleiding die bepaalde vaardigheden of persoonlijke eigenschappen helpen aantonen. Zo kan het helpen bij in het bestuur van een vereniging bijvoorbeeld helpen organisatorische vaardigheden te onderstrepen. Mantelzorg onderstreept
Interesses en hobby’s; dit geeft een werkgever een wat persoonlijker beeld van jou als mens. Vraag je wel van tevoren goed af of het ook echt wat toevoegt. Als een bepaalde hobby ook twijfels op kan roepen, kan je deze beter weglaten.
Hoe schrijf je een persoonlijk profiel cv als administratief medewerker?
Het is goed om een profieltekst toe te voegen. In een korte en heldere paragraaf van een regel of 5 geef je hier aan wie je bent, waar je naar op zoek bent, wat je ambities zijn, waarvoor je staat en waarin je uitblinkt. Let er op dat je deze informatie op een interessante manier weergeeft. Geen droge opsomming van wat je wel en niet kunt, maar een korte, bondige introductie. Zorg ervoor dat je het persoonlijk profiel ook afstemt op de vacaturetekst van de functie waarop je solliciteert!
Hoe een functie als administratief medewerker eruit ziet, is binnen ieder bedrijf anders. In je persoonlijk profiel, wil je duidelijk aangeven wat je prettig vindt en waar je goed in bent. Vind je het bijvoorbeeld fijn om met andere afdelingen samen te werken of ben je juist iemand die het liefste volledig zelfstandig werkt? Duik je het liefste de hele dag in de cijfers of vind je het ook leuk om daarnaast klantcontact te hebben? Door dit soort zaken goed te beschrijven, kan een werkgever goed bepalen of jij de juiste kandidaat bent voor de functie.
Ga direct aan de slag met jouw cv!
CV makenPersoonlijk profiel voorbeelden voor administratief medewerkers
Om je op weg te helpen met het schrijven van je persoonlijk profiel, hebben we hieronder een aantal voorbeelden;
Voorbeeld profiel - Startend administratief mederwerker
"Ambitieuze starter op de arbeidsmarkt op zoek naar een eerste werkgever om mijzelf te ontwikkelen. Ik zoek een afwisselende administratief/secretariële functie, met een ondersteunende rol voor andere afdelingen. Ik ben een echte teamspeler en haal voldoening uit het helpen van collega's of klanten. Van nature ben ik sociaal aangelegd en ben sterk in verbale communicatie."
Voorbeeld profiel - Administratief medewerker op zoek naar nieuwe uitdaging
"Een ervaren administratieve kracht, die graag wil terugkeren na een korte loopbaanonderbreking na zwangerschap. Combineert uitgebreide branchekennis met recente afronding van een cursus Excel. Werkte eerder voor grotere administraties zoals X en Y. Nu gericht op het leveren van vergelijkbare prestaties, maar in een uitdagende nieuwe rol, bij uw startup."
Voorbeeld profiel - Ervaren senior adminstratief
"Ik ben een zelfstandig administratief medewerker met passie voor cijfermatig werken. Met behulp van software als Visma, NMBRS en Excel bouw ik heldere financiële rapportages die het management helpen bij het maken van de juiste strategische beslissingen. Ik ben op zoek naar een uitdagende baan waarin ik de vrijheid krijg om administratieve processen efficiënter in te richten."
Voorbeeld profiel - Administratief manager
"Ruime ervaring als administratief manager met name in de financiële sector voor het verwerken van onder andere facturen, het opstellen van rapportages, crediteuren en debiteuren beheer en de salaris administratie. Ik ben cijfermatig sterk- werk nauwkeurig- en ben ik goed in het onderhouden van zowel interne als externe communicatie."
Welke vaardigheden zet je op een cv voor administratief medewerker?
Er is een groot aantal vaardigheden die je moet beheersen als je als administratief medewerker aan de slag wilt gaan. Denk hierbij onder andere aan het opstellen van rapportages, archiveren, maken of controleren van formulieren en het uitvoeren van administratieve werkzaamheden. Je moet kennis hebben van wat een goede administratie allemaal inhoudt en hoe je er een opstelt. Het is daarbij belangrijk dat je weet wat je prioriteiten zijn en dat je weet wat er allemaal nodig is bij het maken van een planning. Kennis van MS Office is daarbij ook vereist, net als een goede schriftelijke communicatie en de mogelijkheid om informatie te analyseren.
Je kunt het beste je zachte vaardigheden opnemen in je profielschets op je cv voor administratief medewerker en een apart gedeelte maken voor harde vaardigheden. Als je weinig tot geen werkervaring hebt, kan het nuttig zijn om je overdraagbare vaardigheden en sociale vaardigheden op je cv te zetten.
Een administratief medewerker moet uitstekende computervaardigheden hebben en over organisatie-, communicatie- en multitasking-vaardigheden beschikken. Daarnaast moet je goed kunnen samenwerken in een multidisciplinair team, goed zijn in gegevensbeheer en in oplossingen kunnen denken. Bekijk ons voorbeeld-cv voor een receptioniste voor meer ideeën over welke vaardigheden je aan je cv kunt toevoegen.
Een hoofd administratie moet over sterke communicatie- en leiderschapsvaardigheden beschikken, terwijl hij andere teamleden ondersteunt en toezicht houdt op de werkzaamheden. Daarnaast moet hij goed thuis zijn in budgettering en financiële planning en beschikken over een groot analytisch vermogen, zodat hij gegevens kan beoordelen en oplossingen kan voorstellen. Doe meer inspiratie op voor vaardigheden die je aan uw cv kunt toevoegen met het voorbeeld-cv voor financiële functies en de bijbehorende schrijfgids.
Zachte vaardigheden | Harde vaardigheden |
---|---|
Organisatie | |
Databasebeheer | |
Multitasking | |
Documentbeheer | |
Aandacht voor detail | |
Gegevensinvoer en analyse | |
Tijdsbeheer | |
Financiële administratie | |
Probleemoplossing | |
Projectcoördinatie | |
Communicatie | |
Projectplanning | |
Aanpassingsvermogen | |
Bedienen van kantoorapparatuur | |
Teamwork | |
Softwarevaardigheden | |
Leiderschap | |
Leveranciersrelaties | |
Klantenservice | |
Archiefbeheer |
Snel & eenvoudig jouw cv maken!
CV makenHoe vermeld je werkervaring op een cv van een financieel medewerker?
Het gedeelte met werkervaring op een cv van financieel administratief medewerker is cruciaal om een blijvende indruk achter te laten bij potentiële werkgevers, ongeacht de branche of het beroep. Laat je werkervaring in eerdere administratieve functies zien. Benadruk dat je vertrouwd bent met de dagelijkse gang van zaken binnen een organisatie, je vermogen om taken efficiënt uit te voeren en je begrip van de systemen en processen die gangbaar zijn in de branche.
Vergeet ook niet om tastbare prestaties en verantwoordelijkheden te benadrukken. Dit kunnen betaalde banen, stages of vrijwilligersfuncties zijn waarmee je organisatorische vaardigheden, timemanagement, communicatie, probleemoplossend vermogen en oog voor detail kunt aantonen. Door concrete voorbeelden te geven van hoe je succesvol projecten hebt gemanaged, vergaderingen hebt gecoördineerd, data hebt ingevoerd of hebt geholpen bij officemanagement, toon je aan dat je effectief kunt bijdragen aan een administratief team.
Aanvullende tips voor het vermelden van je eerdere werkervaring:
Begin met je meest recente baan en werk terug.
Geef meetbare resultaten om je prestaties aan te tonen.
Gebruik trefwoorden die betrekking hebben op je functiedoelen.
Benadruk meetbare resultaten en prestaties met actiewerkwoorden.
Vermeld overdraagbare vaardigheden uit eerdere functies.
Concentreer je tenslotte op wat je hebt gedaan in plaats van alleen verantwoordelijkheden op te sommen, zodat het beknopt blijft.
Voorbeeld van werkervaring als Hoofd Administratie:
Hoofd Administratie | Lenner Inc, Den Haag, 2021 – heden
Sterk leiding geven, uitvoering van diverse taken en zorgen voor een productieve kantooromgeving. Dagelijks monitoren van de teamprestaties en regelmatig uitgebreide rapporten maken voor het senior management. Samenwerken met interne stakeholders om problemen efficiënt op te lossen en actief deelnemen aan strategiesessies om de voortgang te stimuleren en af te stemmen op de visie van het bedrijf.
Positieve feedback ontvangen voor uitzonderlijke organisatorische vaardigheden en aandacht voor detail.
Stroomlijnen van administratieve processen, wat resulteerde in een verbeterde workflow en kostenbesparingen.
Bekroond tot Medewerker van het Jaar vanwege de positieve feedback van collega's en leidinggevenden voor uitstekende klantenservice en professionaliteit.
Voorbeeld van werkervaring als Senior Financieel Medewerker:
Senior Financieel Medewerker | Secure Luxuries, Gouda, 2020 - heden
Leiden en motiveren van een team van 15 klantenservicemedewerkers en bieden van uitstekende kortlopende verzekeringsondersteuning aan zakelijke klanten. Monitoren van de teamprestaties en opstellen van uitgebreide dag-, week- en maandrapporten voor het senior management. Nauw samenwerken met interne stakeholders en zoeken naar oplossingen voor problemen.
Leiden van teamtrainingsinitiatieven die het moreel van het team verhoogden en leidden tot een verhoging van de klanttevredenheidsscores naar 70%.
Implementeren van innovatieve technologieën en softwareoplossingen die administratieve taken automatiseerden en de efficiëntie verbeterden.
Sterke relaties opbouwen met belangrijke stakeholders, waaronder leveranciers, wat leidde tot kostenbesparingen voor het bedrijf.
Wil je een uitgebreide handleiding voor het schrijven over je werkervaring en het vermelden van prestaties? Lees dan onze artikelen over het opnoemen van werkervaring en het vermelden van prestaties.
Hoe schrijf je een cv voor een administratief medewerker zonder ervaring?
Bij het schrijven van een cv zonder werkervaring adviseren wij je tefocussen op je opleiding, vaardigheden en aanvullende ervaring. Bena druk daarnaast overdraagbare vaardigheden of projecten die van pas komen bij een functie in de administratie. Een cv op basis van vaardigheden kan nuttig zijn als je net bent afgestudeerd.
Cv administratief medewerker, voorbeeld zonder werkervaring:
Administratieve stagiair | Venn Groep, Tilburg, 2021 - heden
Ondersteunen en assisteren van het administratieve team bij diverse dagelijkse werkzaamheden, praktijkervaring opdoen in office management en coördinatie. Nauw samenwerken met senior beheerders om processen te stroomlijnen en de algehele kantoorefficiëntie te verbeteren. Uitvoeren van administratieve taken, zoals documentvoorbereiding, data-invoer en planning.
Deelnemen aan een cross-functioneel trainingsprogramma, waarbij essentiële vaardigheden werden verworven op het gebied van timemanagement, organisatie en communicatie, wat bijdroeg aan een 20% hogere teamproductiviteit.
Gebruiken van geavanceerde softwaretools om routinematige administratieve taken te automatiseren, waardoor de handmatige werklast met 30% werd verminderd en het team zich kon concentreren op strategische initiatieven.
Bijdragen aan kostenbesparende initiatieven door het onderzoeken en voorstellen van alternatieve leveranciers van kantoorbenodigdheden, waardoor de inkoopkosten 15% lager werden.
Een cv schrijven voor je eerste baan? Bekijk onze vakkundig geschreven cv-voorbeelden of gebruik onze CVMaker.
Hoe zet je een opleiding op het cv van een administratief medewerker?
De opleidingseisen voor een financieel-administratief medewerker kunnen variëren, afhankelijk van de functie en de werkgever. De meeste werkgevers eisen minimaal een middelbare opleiding. Je hebt meer kans op een baan als je een relevant diploma, bijvoorbeeld een diploma bedrijfskunde.
Bij het vermelden van opleidingen op een cv is het belangrijk om de basisinformatie te vermelden, zoals de naam van de school, de locatie, de data van de opleiding en het behaalde diploma of certificaat.
Hieronder staan enkele voorbeelden van opleidingen die nodig zijn om een carrière in dit vakgebied te starten:
Mbo-opleiding niveau 4: Bijvoorbeeld mbo administratief medewerker niveau 4. Deze opleiding is vaak vereist voor administratieve functies op instapniveau.
Hbo- opleiding in financiële richting: Bijvoorbeeld hbo Accountancy, Bedrijfskunde of Finance & Control. Vakken zoals bedrijfskunde, economie of ICT kunnen relevant zijn voor administratieve functies.
Een vakgerichte opleiding is waardevol, maar praktische kantoorervaring, overdraagbare vaardigheden en het vermogen om relevante computersoftware en -tools te gebruiken worden ook zeer gewaardeerd door werkgevers in deze branche.
Hoe vermeld je cursussen en certificaten op de cv van administratief medewerker?
Vermeld de titel van de cursus of het certificaat, de instelling waar je deze hebt behaald en het jaar waarin je deze hebt behaald. Noem alleen cursussen en certificaten die relevant zijn voor de functie waarop je solliciteert. Met een korte beschrijving van wat je tijdens de cursus of behalen van het certificaat hebt geleerd, bewijs je jouw kennis en vaardigheden.
Het volgen van een cursus en het behalen van een certificaat, online of klassikaal, kan je helpen bij het bereiken van je carrièredoelen. Een hbo-diploma is vaak wel een minimale vereiste voor wie geïnteresseerd is in bedrijfskundige functies of andere senior managementfuncties.
Dit zijn voorbeelden van cursussen en certificaten voor een administratief medewerker:
Administratief medewerker
Basiskennis Boekhouden (BKB®)
Basiskennis boekhouden (BKB®) met Exact
Basiskennis Calculatie (BKC®)
Basiskennis loonadministratie (BKL®)
Salarisadministratie.
Wft Schade Particulier, Wft Schade Zakelijk of Wft Hypothecair Krediet.
Financieel Assistent (BKB en BKC)
Houder administratiekantoor
Medewerker administratiekantoor
Medewerker boekhouden en loonadministratie
Medewerker debiteurenadministratie
Medische administratie
Lees meer over hoe je cursussen en certificaten succesvol op je cv kunt zetten.
Belangrijkste punten
Het opstellen van een effectief cv is ontzettend belangrijk op de huidige concurrerende arbeidsmarkt. Met behulp van deze gids kun je jouw vaardigheden, ervaringen en prestaties effectief presenteren. Hou je cv beknopt, overzichtelijk en gemakkelijk leesbaar zodat je meer kans maakt om uitgenodigd te worden.
Wat kun je nog meer doen?
We begrijpen dat het vinden van je ideale functie een uitdaging kan zijn. We helpen je bij het kiezen van een professioneel cv-sjabloon voor administratief personeel en hebben meer cv-voorbeelden ter inspiratie. Bereid je sollicitatiegesprek voor met onze sollicitatietips.
FAQ-Veelgestelde vragen
Wat doet een administratief medewerker?
In deze functie ben je verantwoordelijk voor diverse organisatorische managementtaken, waaronder planning en budgettering en het toezicht op de bedrijfsvoering. Je coördineert activiteiten, communiceert met stakeholders en zorgt voor naleving van beleid en regelgeving.
Hoe kies je het beste cv-formaat voor een administratief medewerker?
Bij het opstellen van een cv voor een administratief medewerker is het gekozen formaat net zo belangrijk als de informatie die je erin zet. Zorg dat je de omgekeerde chronologische volgorde gebruikt. Je cv moet gemakkelijk te lezen zijn en een goed gestructureerd overzicht geven van je professionele ervaring, opleiding en vaardigheden. Bekijk bijvoorbeeld een administratief medewerker cv voorbeeld voor inspiratie. Weet je niet zeker wat het beste lettertype is? Je leest het hier.
Hoe structureer je een cv voor een administratief medewerker?
Een overzichtelijk cv met al je vaardigheden en ervaring vergroot je kansen om opgemerkt te worden door werkgevers en een sollicitatiegesprek te krijgen. Je cv voor administratief medewerker moet alle relevante vaardigheden, ervaringen en opleidingen bevatten. Voeg een duidelijke en beknopte samenvatting van je belangrijkste vaardigheden, capaciteiten en ervaring toe aan je persoonlijke profiel, zodat je je onderscheidt van andere sollicitanten.
Bekijk ook ons voorbeeld cv voor financieel-administratief medewerker.
Hoe lang moet je cv voor een administratief medewerker zijn?
De lengte van je cv varieert van één tot twee pagina's. We raden aan om je te concentreren op de belangrijkste gegevens en herhaling van informatie te vermijden. Benadruk in plaats daarvan recente en relevante werkervaring, persoonlijke sterke punten en prestaties met betrekking tot je carrièredoelen.
Bekijk ons blogartikel over de lengte van een cv voor meer inspiratie.
Wat is de beste cv-sjabloon voor een cv voor een administratief medewerker?
We hebben verschillende cv-sjablonen die geschikt zijn voor verschillende bedrijfstakken en functies. Onze professionele sjablonen worden altijd aangepast aan jouw stijl en carrièredoelen.
Welke opleiding is vereist voor een administratief medewerker?
Het vereiste opleidingsniveau verschilt per functie. Over het algemeen zoeken werkgevers naar kandidaten met een middelbare opleiding in de richting van administratie en officemanagement. Voor hogere functies kan een bachelordiploma vereist zijn. Sommige functies vereisen aanvullende certificaten of specialistische vaardigheden. Werkervaring in een kantooromgeving en sterke computervaardigheden zijn essentieel. Bekijk ons cv-voorbeeld voor recruiter voor meer inspiratie over hoe je opleidingen kunt toevoegen.
Scoor je droombaan met CVMaker
Maak nu simpel en snel een professioneel CV en download binnen 10 minuten. Waar en wanneer je maar wilt.
Maak nu je CVVergroot je kansen op een baan aanzienlijk met een goed cv