CV voorbeelden

DropDown

Marketing medewerker

StarStarStarStarStar

Marketing medewerker

Voor dit cv is het California template gebruikt. Dit biedt ruimte voor een persoonlijke introductie, gevolgd door een overzicht van werkervaring en opleiding. Alle persoonlijke informatie en skills in een separate kolom.

Gebruik dit cv

"Dit template geeft mij een logische opbouw van mijn cv. Duidelijk en overzichtelijk."

Rachid Khadouri - Marketing manager

Marketing medewerker

Inhoudsopgave

Hoe schrijf je een succesvol marketing-cv?

Op de arbeidsmarkt wordt creativiteit enorm gewaardeerd. Dit is zeker het geval in de marketingsector. Bedrijven in deze sector leggen de lat hoog en zijn zeer selectief tijdens hun sollicitatieproces. Recruiters zullen elke kandidaat aandachtig screenen, en de competitie is groot.

Als je een succesvol marketing-cv wilt schrijven, is het belangrijk om niet alleen aandacht te besteden aan de lay-out van je cv, maar ook aan de manier waarop je je vaardigheden, werkervaring en kwalificaties het best benadrukt. Volg onze tips om je kansen op een droombaan te vergroten!

De opbouw van je marketing-cv

Dit zijn de belangrijkste onderdelen van je marketing-cv:

  • Persoonlijke informatie: dit zijn je volledige naam, je nationaliteit, je woonadres, je e-mailadres en je telefoonnummer. Met deze info kunnen recruiters gemakkelijk contact met je opnemen.

  • Een persoonlijk profiel: dit is een korte inleiding aan het begin van je cv. Het is een korte alinea van ongeveer 5 tot 6 regels waarin je de nadruk legt op je grootste vaardigheden en hoe deze van belang zijn voor de functie. Een persoonlijk profiel is een absolute must en een grote toef voor elk cv.

  • Werkervaring: tenzij anders vermeld, begin met je best met je meest recente werkervaring. Deze omgekeerde chronologische volgorde helpt recruiters om je meest relevante werkervaring als eerste te zien. Wat je 10 jaar geleden deed is nu minder belangrijk.

Extra tip: aarzel niet om concrete cijfers en resultaten te benadrukken. Zo toon je dat je een resultaatgerichte persoon bent. Het is ook een goed idee om marketingtermen te gebruiken om je kennis van het vakgebied te tonen.

  • Opleiding en kwalificaties: in dit gedeelte moet je de nadruk leggen op je academische achtergrond en opleiding. Vermeld alle diploma's die je hebt behaald. Begin steeds met het meest prestigieus diploma dat bij de functie past. Vergeet ook niet om de naam van de onderwijsinstellingen te vermelden en de datum waarop je het diploma hebt behaald. Het is ook interessant om aanvullende certificaten, cursussen of specialisaties te vermelden die verband houden met de functie.

  • Vaardigheden: in dit gedeelte kun je zowel hard skills als soft skills vermelden. Hard skills zijn puur technische vaardigheden die belangrijk zijn voor de beoogde marketingfunctie (zoals kennis van computersoftware, CRM, verschillende vreemde talen, etc.). Soft skills zijn persoonlijke vaardigheden die nuttig zijn om goed te functioneren in een professionele omgeving. Recruiters hechten steeds meer belang aan deze soft skills. Aarzel dus niet om ze subtiel in je cv aan het licht te brengen.

  • Hobby's en interesses: het toevoegen van je hobby's en interesses is niet verplicht. Toch kan deze informatie interessant zijn voor recruiters die iets meer over je willen weten. Sommige hobby's laten zien dat je kwaliteiten en vaardigheden hebt ontwikkeld die nuttig zijn in een professionele context. Je hobby's geven je cv ook een menselijke dimensie. Ze laten zien dat je iemand bent met passies, en niet een zielloze robot. Je hoeft in dit onderdeel niet uit te weiden over elke passie die je hebt, maar je kunt het wel in je voordeel gebruiken om een recruiter nieuwsgierig naar je te maken.

Belangrijke technische vaardigheden voor je marketing-cv

Voor een aantrekkelijk marketing-cv moet je ervoor zorgen dat al je vaardigheden zijn afgestemd op de functie-eisen van de baan waarop je solliciteert. Het is daarom een goed idee om specifieke trefwoorden te gebruiken. Bedrijven gebruiken vaak screening software om te bepalen of een cv voldoet aan de functie-eisen. Hieronder staan enkele voorbeelden van technische vaardigheden die relevant zijn voor een marketing-cv:

Softwarekennis

Om succesvolle marketingcampagnes te voeren heb je tegenwoordig veel tools en software nodig. Denk aan Microsoft Office, Photoshop, e-mail automatiseringstools zoals Mailchimp, videobewerkingstools en ontwerptools. Expertise in dit soort software is een enorm voordeel.

Programmeertalen

Het is tegenwoordig bijzonder nuttig om een of meer programmeertalen te beheersen. Dit zijn vaardigheden die je altijd op je marketing-cv wilt zetten. Ze geven je een competitief voordeel ten opzichte van andere kandidaten.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

De beste marketeers zijn meestal ook SEO-experten. Als je nog geen verstand hebt van SEO en zoekwoordenonderzoek, dan is het tijd om je kennis bij te schaven om competitief te blijven!

Ontwerpvaardigheden (design tools)

Met design tools als Photoshop, Illustrator of InDesign kun je afbeeldingen bewerken, documenten opmaken en je marketingcampagne verbeteren. Dit zijn essentiële vaardigheden in de moderne marketingwereld.

Sterke beheersing van social media

Een sterke beheersing van social media is van onschatbare waarde op een marketingafdeling. Daarmee kan een merk zijn aanwezigheid op sociale netwerken optimaliseren en zo zijn invloed en omzet vergroten.

Managementvaardigheden

Als je mikt op een managementfunctie in de marketingsector, is het onvermijdelijk dat je teams zult moeten aansturen. Goede managementvaardigheden zijn daarom essentieel.

Belangrijke persoonlijke vaardigheden voor je marketing-cv

Naast je technische vaardigheden zijn er ook veel persoonlijke kwaliteiten die nodig zijn om te slagen in om het even welke marketingfunctie. Dit zijn de meest gewaardeerde soft skills:

  • Leiderschapsvaardigheden

  • Luistervaardigheden

  • Kunnen analyseren en samenvatten

  • Nieuwsgierigheid

  • Teamspirit

  • Reactiviteit

  • Zorgvuldigheid en organisatorische vaardigheden

  • Charisma

  • Goede beheersing van het Engels

Voorbeeld van doeltreffend een marketing-cv

Voorbeeld cv - Marketing medewerker

Download dit voorbeeld

Tips voor het schrijven van een goed marketing-cv

Leg de nadruk op relevante vaardigheden en prestaties

Neem je tijd om een cv te schrijven dat je marketingvaardigheden en werkervaring tot hun recht laat komen. Het is belangrijk om te laten zien dat je de nieuwste marketingtools en -strategieën kent.

Benadruk in je cv vooral de relevante banen en projecten die je in het verleden hebt gedaan. Geef voldoende informatie, liefst met cijfers en resultaten die je bereikt hebt. Denk bijvoorbeeld aan het aantal beheerde klanten, de omzet van een campagne, enzovoort.

Vergeet ten slotte niet om elke relevante opleiding of certificering te vermelden die verband houdt met marketing. ### Gebruik een dynamische en enthousiaste schrijfstijl voor je cv

In Nederland is het belangrijk om een professioneel cv te schrijven als je op de arbeidsmarkt een kans wilt maken. Het is niet voldoende om je vaardigheden en werkervaring op te sommen: je moet deze ook op een dynamische en enthousiaste manier kunnen presenteren. Dit klinkt misschien uitdagend, maar we hebben een paar goede tips voor je.

Wees om te beginnen beknopt. Je hoeft niet elke baan die je ooit hebt gehad of elke cursus die je ooit hebt gevolgd in detail te beschrijven. Kies in plaats daarvan de dingen die het meest relevant zijn voor de baan die je wilt.

Leg vervolgens de nadruk op wat je bereikt hebt in plaats van alleen op wat je hebt gedaan. Gebruik een actieve schrijfstijl om te beschrijven wat je hebt gedaan. Wees zo concreet mogelijk over je bijdrage aan het succes van een bedrijf.

Laat ten slotte je enthousiasme zien. Gebruik een positieve toon en laat zien dat je passie hebt voor wat je doet.

Verzorg de opmaak van je cv

Tijdens je zoektocht naar een nieuwe baan is het belangrijk om een goede indruk te maken met je cv. De lay-out van je cv moet verzorgd zijn, en alle gegevens moeten kloppen. Spelfouten zijn not done. Neem daarom de tijd om je cv na te lezen voordat je die opstuurt.

Zorg er ook voor dat alle belangrijke informatie vermeld wordt, zoals je contactgegevens en werkervaring. Onze mooie cv-templates zijn een goede oplossing: je beschikt meteen over een kant-en-klaar marketing-cv met een professionele lay-out.

Schrijf een sollicitatiebrief als aanvulling op je cv

Een sollicitatiebrief is een document dat je samen met je cv opstuurt. In dit document geef je extra informatie over je vaardigheden en werkervaring. De sollicitatiebrief is bedoeld om relevante informatie uit je cv nog meer te benadrukken. In deze brief leg je uit waarom je de beste kandidaat bent voor de functie.

Een goed geschreven sollicitatiebrief zal je een voorsprong geven op andere kandidaten. Het laat zien dat je gemotiveerd bent en belangstelling hebt voor de functie. Het is belangrijk om voor elke sollicitatie een aangepaste sollicitatiebrief te schrijven. Elke functie is immers uniek. Daarom moet je elke keer opnieuw benadrukken waarom je de beste kandidaat bent voor de functie in kwestie.

Ook in dit artikel moet je dezelfde schrijfregels volgen: schrijf actief en houd het kort. Vermijd spelfouten en lees je tekst zorgvuldig na. Vraag zo nodig aan iemand om je sollicitatiebrief na te lezen. Je vergroot zo je kansen op succes.

Conclusie

Met onze tips weet je nu precies hoe je een geweldig marketing-cv en sollicitatiebrief schrijft. Zo maak je een cv dat echt opvalt bij elke recruiter. Vergeet bij het schrijven van je cv niet om enthousiast te zijn over de marketingvaardigheden die je tot nu toe hebt opgedaan. Vergeet ook niet om al je relevante werkervaring te vermelden.

De lay-out van je cv moet verzorgd en professioneel zijn, evenals de bijbehorende sollicitatiebrief. Beide documenten moeten duidelijk je passie voor een marketingfunctie en je vaardigheden belichten!

Scoor je droombaan met CVMaker

Maak nu simpel en snel een professioneel CV en download binnen 10 minuten. Waar en wanneer je maar wilt.

AddSmallMaak nu je CV
CheckCircle

Vergroot je kansen op een baan aanzienlijk met een goed cv